Och du vandrar runt som en vind, precis som du vill.

Nu är väskan packad och nästa destination är Umeå och brännbollsyran, kommer bli himla bra tror jag!
Och när jag kommer hem är det Juni, känns ju rätt så fint det. I juni kommer jag flänga runt i landet ganska mycket. Umeå i helgen för brännbollsyran, den 13:e lyfter planet mot stockholm för att se one direction och sista helgen i Juni befinner jag mig i Norrköping på Bråvallafestivalen. Och där  emellan ska Midsommar firas. Mycket kul att se fram emot denna månad vill säga!!

The breaking of a wave cannot explain the whole sea.

Hemma efter en fin och bra helg i Luleå då jag tydligen inte tog några bilder, så bjuder istället på två bilder som jag önskar att jag tagit. Idag låtsas jag att det är söndag fast det är måndag och önskar att det egentligen hade varit strålande sol. Men aja det gör inte så mycket att det blåser kallt och är mulet för ikväll får jag vara med två fina, som jag längtar!

Måndag nittonde maj.

Min helg har varit väldigt lugn men väldigt bra. Började fredagen med fika på waynes med några fina tjejor för att sen forsätta kvällen med Bio. The other woman såg vi, himla kul film! Lördag bjöd på sol, promenad, middag hos mormor och myskväll med Mimmie. Söndag bjöd på ännu mer sol, vi for till Farmor då jag och Tuss chillade i solen.
Söndagen forstatte med att jag lärde mig tanka, kände att det på tiden nu efter att ha haft körkort i 2,5 år, hehe. Den fortsatte med en springtur och avslutades med lite läsning och film.

Idag jobbar jag ynka 3 timmar, men det är 3 mer än 0 tänker jag. Måndag och jag tror på att detta kommer bli en finfin vecka!

I keep thinking that you already know. I keep thinking that I´ve sent you letters that were only written in my mind.

De senaste dagarn har jag inte haft så mycket att göra så jag fick ett ryck och renasde i mitt rum, rensade bort allt som tog onödig energi. Och städade skrivbordet på datorn och gjorde en ny bakgrund. Det var den måndagen.

Jag har också invigt mina nya skor som är ett av inköpen från London, åh älskar dom <3 Igår hade jag inte heller så mycket att göra så jag for ner på stan för att slösa onödiga pengar, men fina grejer slösade jag dom på så kankse inte helt onödiga ändå. Dock fick inte denna fina kappa följa med mig hem.
I morse blev jag inringd på jobb vilket jag tackade och tog emot. Slutade kl 13 och träffade då upp Mimmie för att äta lunch nere vid bryggan.
Då jag kom hem hade jag fått paket, innehållandes boken ovan. Tycker om omslaget så mycket, nästan så att den inte behöver läsas, bara ligga framme för att se fin ut. Men läsa den ska jag såklart, för se här vad spännande den verkar!
Verkar också ha utveckat något slags blom-intresse för både igår och idag for jag till blommsteraffären för att inhandla nya blommor. Lite komiskt eftersom jag inte har kunnat hålla en enda växt levande förut. Planterade iallafall dagens skörd i en gammal syltburk och i en gammal majs-konservburk, tycker det blev fint. Brevid de äkta blommorna står en fake guld-kaktus som var lite Love at first sight och lär vara den som överlever längst.

London sista dagen.

Sista dagen bestod av heldags shopping, taggad familj utanför vandrarhemmet!
En taggad jag, som trodde jag såg cool ut i keps, det gjorde jag inte kan vi ju konstatera.
Utnyttjade gratis wifi på urban outfitters, därav den koncenterade minen. När en är van att ha tillgång internet dygnet runt tar man vara på de tillvällen man får och märker tragiskt nog hur beroende en är.
Här hade jag hittat en bok, fotoalbum och snygga skor att lägga pengar på.
Lunchtime! på Vapiano igen för det var ju så gott!
Vädret växlade konstant mellan strålande sol och spöregn, här skyddar vi oss under tak och väntade på att denna skur skulle gå över.
Efter några fler timmar i affärer börjde magen kurra igen, vi åt på en mexikans restaurang. Till våran förtjusning var det Happy hour mellan 17-19 på drickan. Så det fick bli en öl till middagen. Efter det tog vi tunnelbanan till Notting Hill.
Där var det fint! Men vädret ville inte vara på vår sida så vi for hem igen efter ett tag. Köpte lördagsgodis och kollade en stund på Eurovision som visades på vandrarhemmet.
Vi gick och la oss ganska tidigt för morgonen efter stod väckarklockan på 02.50 för att ta oss till flygplatsen med buss och ta flyget hem igen efter en finfin resa!

Lodon dag 2

Vi började fredagen med att åka tåg och buss till..
Warner bros studio!
Här har vi Dumbeldore.
Hemma hos familjen Weasley.
Diagongränden
Ville man så fick man lära sig olika trollformler.
Smakade Butterbeer som faktiskt var gott!
Och Hogwarts! Allt var superhäftigt och skulle kunna lägga upp jättemånga bilder här ifrån men det måste upplevas själv ändå, rekommenderar starkt att fara dit!
Jag köpte dessa, har vågat mig på att smaka några nu. Har bland annat stött på smakerna tvål, mögel och blad men de flesta är goda förstås.
Efter några timmar åkte vi tillbaka igen. Klockan var inte så sent så vi hann med lite shopping också.
När magen kurrade åt vi middag här, på Vapiano.
Jag åt Carbonara, dödsgott!
Sedan fortsatte shoppingen men när fötterna blev trötta letade vi upp ett mysigt cafe.
Där vi åt väldigt god glass och så var det slut på den fredagen!

London dag 1

Vi kom fram till ett regnigt London men det gjorde inte så mycket för London var så vackert. Såhär såg det ut i vårat kvarter.

Vi kom fram lagomt till middagstid så vi letade upp en restaurang, pizza blev det tillslut.

Mamma

Den hungriga magen tackade och bockade för den utsökta pizzan.

Efter middagen fick vi pröva på tunnelbannerna då vi tog oss in mot stan för att strosa runt lite. Vi hittade bland annat Big ben!

Jag, Pappa och Linus.

Vi tog oss en närmare titt på Big ben innan vi åkte tillbaka till vandrarhemmet och somnade direkt.

Off to London

Väskan är packad och taggad är bara förnamet!

Femte Maj Tvåtusenfjorton.

Lite selfie från Valborgs då jag åt middag med Lina och Sandra då vi hade en massa tjejsnack och sedan fortsatte kvällen på Nordic Light med ett gäng härliga människor där vi badade bubbelpool, sjöng singstar, körde beerpong och jag och Mimmie la inte huvudet på kudden förrän kl 5.
Sen valborgs och idag har jag hunnit se Divergent på bio (mycket bra film det där), ha spelkväll då jag förlorade stort i Monopol mot Frida och Daniel och spenderat lördag-söndag i Luleå där jag hade det fint och bra.
Idag börjar inskolningen inför sommarens jobb och på torsdag lyfter planet mot London, ser ut att bli en fin fin vecka det här!