Dadelbollar.

IMG_1821red
IMG_1827red
 
Okej hörrni. Jag har alltid varit väldigt anti det här med dadelbollar (hej mamma) men tänkte en kan ju sluta va så jäkla envis och faktiskt prova. Och HERREMIN vad goda dom va! haha
 
För att göra dom behöver du: 
 
1 dl rostade mandlar
1 dl cashewnötter 
10 färska, urkärnade dadlar
3 msk kakao
citronsaft från en halv citron
1 msk chiafrön
1 tsk kaffepulver
2 msk kokosflingor
2 msk jordnötssmör
1 nypa havssalt
 
Mixa allt, jag hade ett mindre krig med min stavmixer så matberedare är nog egentligen att föredra men tillslut gick det (rulla i kakao om du vill) och ÄT. Mums.
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Herre min je vad gott detta lät. Är inget jättefan av chokladbollar (så länge det inte är Delicato, hehe), men dadelbollar är verkligen drömgott!

2015-08-12 @ 21:29:34
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Mamma

Äntligen ❤️

2015-09-11 @ 22:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0