9 December

Idag är det fredag och istället för att skriva på det tal jag borde ha skrivit klart idag så har jag tittat på Skam. Nu ska jag springa till bussen på stan för att jobba, medan kan ni ju kika in hur min tisdagskväll såg ut ↓
 
I tisdags hade jag bjudit in till lilla julafton och klockan 19 befann sig 7 av mina bästa samlade hos mig.IMG_9175red
Vi tände brasan (10 timmars youtube-klipp på en brinnande brasa, tips för att få julfeeings!) och slog på She and him:s julskiva 
IMG_9164red
Och dukade upp julbordet som såklart endast bestod av sötsaker 
IMG_9187red
Eftersom en lever korridorsliv, alltså = har inte så mycket glas osv så tager man vad man haver. Julmusten fick därför drickar ur fancy glas denna kväll.  
Vi spelade en liten omgång Jag ringer (julklappstips!)
IMG_9206red
 
IMG_9209red
 
IMG_9227red
Sen blev det äntligen dags för julklappsleken! Vi alla trängde ihop oss i en ring i mitt lilla rum.  
IMG_9250red
REGLER för julklappsleken: Du behöver en tärning och julklappar. Vi valde att alla skulle ha köpt två julklappar var som tillsammans kostade 60 kr. Första omgången är julklapparna fortfarande inslagna. På en 1:a och en 6:a får du välja ett paket, tärningen går runt tills alla har fått välja två paket. Sen börjar omgång två! ↓ 
IMG_9259red
Den börjar med att alla öppnar sina julklappar. Sedan sätter något ett larm på telefonen (helst ska bara en veta tiden så att ovisheten skapar stress, jag satte den på 11 minuter). Sen bestämmer tärningen vem som får vad. 3:a - alla klappar åt vänster. 5:a- alla klappar åt höger. 6:a du får byta julklapp med vem som helt. När klockan ringer får man julklapparna som då är framför en! Klart slut!  
IMG_9273red
Sedan avsnutade vi kvällen med att lotta drink-par till nästa helg då det är sleepover hos Camilla i Kassjö och alltså drinktävling!
 Klart slut från den tisdagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0