Vad jag ska göra i sommar

 
Vad ska du göra i sommar?
Jag har faktikst en väldigt oplanerad sommar. Vilket både är skönt och icke skönt. Jag jobbar på Gina men börjar inte förrän den 4 juli och jobbar till 31 juli, så inte så mycket jobb för mig i sommar. Vilket ju är rätt så härligt. Jag planerar att läsa en massa massor, kanske boka någon spontan resa i Augusti/september, åka en sväng till Stockholm. Och kanke kan vi få till en sleepover i Kassjö så som förra året. Jag har de senaste  4 åren missat Stadsfesten men i år är första gången som jag inte jobbar den helgen, därför funderar jag på att gå på den och även trästock! Jag vill bada massor i nydalasjön och ha picknick på stranden. Gå på massa secondhand och loppis och hänga lite på iksu också. Jag vill grilla halloumi, majs och annat gott med ett glas rose i handen.  
 
Ska du åka någonstans?
Förutom fram och tillbaka till mellan Umeå och Skellefteå så vill jag en sväng till Stockholm och kanske en sista minuten i augusti eller september, tänker italien, potrugal, spaninen, kroatien kanske mmm vore så drömmigt.
 
 
Hur länge ska du vara ledig?
Är ledig väldigt mycket. Vilket jag inte är så van vid och blir rätt så rastlös av det men ska försöka njuta. Jag börjar inte jobba förrän 4 juli och jobbar min sista dag 31 juli. så ledig hela juni och augusti.
 
Vad vill du verkligen hinna med? Egentligen väldigt enkla saker som att bada och läsa massor och umgås så mycket som möjligt med vänner
 
Vad tror du egentligen att du kommer göra? Kommer ju bli en hel del ligga i soffan och se på någon serie på netflix, har just sett klart första säsongen av Broadchurch så kommer väl plöja mig igenom de andra två nu
 
 
  Vad kommer du köpa inför sommaren? Böcker. Gjorde min första beställning för någon dag sen. Ni får se då paketet kommit fram🙌🏼
 
Kommer du använda det? Är helt övertygad 
 
Vad vill du säga till ditt sommar-jag? Det löser sig. Sluta stressa och noja
 
 
Vad kommer du äta? Mitt bästa sommarrecept då det kommer till mat är halloumi- och nektarinsallad mmm kommer nog bli myket sånt men också mycket gröt på grund av lat
 
Vad kommer du dricka? Man kanske inte ska romantisera alkohol men hoppas på en jäkla massa rose och sangria. Men också vatten såklart och kaffe på grund av beroende. OCH min nya favorit Fanta pink grapefruit, diabetikern som alltid har fått dricka cola eller sprite pga det har varit de enda lightdrycker sen forever, dansar ju en liten glädjedans💃🏼
 
Vad kommer du ha på dig? Birken, min nya kjol från gina som jag tror kommer bli sommarensfavorit, vida byxor, enkla klänningar, emilkepan till alla dagar jag inte kommer orka fixa håret typ så
 
 
 
Vad oroar du dig för? Hösten. Även fast jag har en plan är jag ju en jäkla nojare... det löser sig det löser sig det löser sig
 
Vad kommer bli extra speciellt i år? Detta är egentligen min första sommar som arbetslös eller kanske ska säga nyexamnierad kommunikatör för det låter finare. För första gången på 3 år vet jag inte hur hösten kommer se ut, antingen blir det plugg eller så blir det jobb. Återstå att se och jag försöker tycka att det känns spännande, vilket det ju såklart gör ibland. 
 
Hur kommer du minnas din sommar sen i september? Jag hoppas att jag kommer minnar den med värme, pirr och skratt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0