Summertime

Förra sommaren var då jag jobbade på ett äldeboende i Skellefteå, väldigt lite men dock varje helg och tog då vara på lill-lördagarna. Jag tatuerade mig och spenderade så mycket tid jag kunde i solen med en bok i handen. Jag, Mimmie och Jenice var på Bråvalla och såg sjukligt bra artister och sprang undan för blixten. Vi åkte till Krångfors, fridfullaste platsen på denna jord, då ett gäng pensionärer som nakensolade, nakenbadade och hade med sig varsin broderiduk, gjorde oss sällskap medan vi snackade killproblem och framtidsångest (men allt det där löste sig ju, det vet vi ju nu). Och där emellan gjorde vi sånt en gör på sommaren, åt massa glass, spelade volleyboll, hänge på bryggan och allt sånt där.
Förra sommaren såg ut lite ungefär såhär, lite huller om buller:
 
I sommar ser det lite anorlunda ut. Jag ska jobba i Umeå, i och för sig på ett äldreboende men inte i min hemstad. Den blir inte riktigt heller som jag hade tänkt mig, då mitt schema motarbetar alla mina planer.
Men det blir nog en fin sommar det här med, det ska bli spännande att se vad Umeå kommer att erbjuda. Som tur är, är jag ju inte ensam här utan vi i ålidhooders gör varandra sällskap. Ska bara hitta till badställerna här i umeå och en riktigt bra bok så ska nog det här bli fin fint!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0