Hur jag tänker att min sommar ska se ut:

Mina planer för sommaren:

Sommaren spenderas mest i Umeå där jag ska jobba på Gina Tricot. När jag inte jobbar planerar jag att spendera den lediga tiden vid nydalasjön, picknick med bubbel och jordgubbar, hänga på Båten och tisdags-Rex, åka en sväng till Stockholm för att vandra runt i gamla stan och gå på fotografiska. Hade väl önskat gå på en och en annan festival hade hunnits med, så som Trästock eller Bråvalla, men icket. Det får bli nästa sommar helt enkelt!

 

Hur länge ska du vara ledig?

Jag är ledig nu och passar då på att chilla i Skellefteå, men börjar jobba den 23 Juni och har sista passet 12 Augusti. Så ledig ca 2 veckor innan skolan börjar om, får se vad jag hittar på för hyss då. 

 

IMG_0471red

 

Vad ser du mest fram emot?
Sol. Fast just nu känns det väldigt långt bort. Midsommar blir nog fint det också.

 

Vad kommer du köpa inför semestern?

Jag köpte mig fyra nya böcker och en baddräckt. Redo för sommaren som inte verkar vilja komma på riktigt än.

 

 

Kommer du bli brun?

Joo men om solen tittar fram så, blir ganska lätt brun nu förtiden. 

 

IMG_9741red


Vad kommer du äta?
Massa halloumisallad (min nya bästa grej), jordgubbar, nektariner, vattenmelon och fil och flingor de dagaran då jag inte kommer orka laga middag efter jobbet.

 
Vad kommer du dricka?

Öl medan halloumin och majsen grillas på grillen, bubbel och rosé på picknickarna och kaffe på jobbet. 

 

Vad kommer du ha på dig?
Klänningar (också en av mina nya bästa grejer, sååå bekvämt ju), birkenstock, solglasögon, färgstarka nagellack och min rosa bomberjacka. 

IMG_0190red


Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommar i P1, ser verkligen fram emot sommarpraten! P3, har på det mest hela tiden då jag bara är hemma och gör allt och ingenting, poddar i vanlig ordning och jobbar på den perfekta sommar spotify-listan.

 

 
Vad oroar du dig för?
Att jag i slutet av sommaren kommer känna att jag inte tagit vara på den. 


Hur kommer du minnas din semester sen i september?

Lugn. Men helt ärligt så kommer den rastlösa delen av mig nog vara rätt så taggad på att gå tillbaka till skolan och mottagningen av de nya studenterna. Och så kommer nog september mest bestå av pirr och nedräkning till Island som det ju bär av till i slutet av månaden! 


Kommentarer
Postat av: Greta

Fina bilder fina drömmar vi borde dricka drinkar på fotografiska (filles gamla jobb ju) pusskram

2016-06-20 @ 15:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0