Micklegård

I torsdags var jag, Linnea och Linus iväg på lite äventyr!  
IMG_9623red
Vi ställde in gps:en på Mickelträsk och kom efter ca 30 min fram till...  
IMG_9627red
Micklegård! En gård med massa djur! Kul! Det var vi och massa massor barnfamiljer  
IMG_9633red
Vi började med att kolla in de små djuren som tillexempel hamstrar. En kan ju ställa sig lite tveksamt till djur som hålls i bur osv men dom här verkade ha det så bra och fint tillsammans! 
IMG_9638red
 
IMG_9643red
Alpackor!!
 
IMG_9655red
Kolla så uppkäftiga 
IMG_9658red
Och gulliga 
IMG_9667red
Linnea blev kompis med typ alla djur, här en get, hennes bästa djur 
IMG_9680red
 
IMG_9683red
Man fick mata dom och då var de lite lättare att charma 
IMG_9695red
Som sagt, Linnea blev kompis med alla djur, här med en kalv :') 
IMG_9700red
Det fanns också kameler, bland annat de här två, som såg ut att vara bästa vänner och smida hemliga planer. Vill va kompis med dom. 
IMG_9711red
 
IMG_9718red
 
IMG_9734red
 
IMG_9739red
Vi hittade även grisar, och i deras inhängnad fick man gå in och klappa. Vilket vi såklart gjorde! 
IMG_9742red
När jag och Linus var små hade farmor och farfar en ladugård med grisar och höns, kanske satt några hemliga kunskaper i blodet på min bror för efter att han kliat grisen lite gakom örat la den sig ner och ville ba bli klappad. Assååå :') 
IMG_9745red
Sa ett sista hej till Alpackorna innan vi gick in i fiket och tog oss varsin glass 
IMG_9756redLinnea hade köpt sig en polaroidkamera just innan och tog ett par bilder under dagen, så fina och så rolig grej med att bilderna kommer ut direkt!
 
 
IMG_9755red Här är en på mig och Linus då vi klappar grisen. Sen körde vi hem igen och var väldigt överens om att detta var ett väldigt bra litet äventyr! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0