2016

Varje år så lär en sig massor. Jag lär mig nog mest om mig själv. Vilket jag tycker är fantastiskt. Att en inte bara är en statisk varelse utan kan utvecklas och bli klokare. Saker jag tar med mig det här året in i nästa och resten av livet är: 
 
♦ Att jag är rätt bra på att stå upp mer för mig själv och säga ifrån. Vare sig det handlar om vänner, pojkar eller taxichafförer. 
 
♦ Att även fast det är otroligt tröttsamt och frusterande så är det ett steg i rätt riktigt att ta de obekväma diskussionerna då det är, låt säga, en i ens närhet som är emot invandring. Ge denne lite perspektiv. 
 
♦ Att oftast är det bara osäkerheten i en som säger nej till saker. Sluta lyssna på osäkerheten.
 
♦ Det är okej att må bajs ibland. Gåta och inte vilja vara själv. Det är också okej att vilja vara själv.
 
♦ Resa är fantastiskt. Visste jag ju såklart också sen innan men påmindes lite extra av Island. Inte bara för upplevenlsens skull men också för att lära sig om andra kulturer och andra länder. Känna sig fri och att världen kanske ibland inte är sådär superläskig även fast en befinner sig på en ö med en berggrund som hör till de mest vulkaniska på jorden (och att en av dom höll på få ett utbrått dagen efter vi åkte hem).  
 
♦ Spinning. Älskart.   
 
Hejdå 2016, du var fin på ditt sätt men det känns ganska bra att du är över. Och HEJ 2017, jag tror på dig! 
 
IMG_4873red

Kommentarer
Postat av: Britt

Mitt fina förstfödda barnbarn. Du är så klok! God fortsättning på det nya året! Jag tror också att 2017 blir ett toppenår. Kramar från Mormor

2017-01-03 @ 10:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0