Midsommar

I fredags var det ju Midsommar som ni alla vet. Jag packade ner smink, klänning, locktång och vin i cykelkorgen och cyklade till Linus och Linnéa som bor på tomtebo. Jag firade med Linus, Linnéa och Linnéa. Tre Linnéa och Linus alltså, haha 
IMG_9129red
Där började jag och Linnéa med att binda ihop våra kransar. Vi hade nämligen köpt varsin bukett kvällen innan för att få så fina kransar som möjligt!  
IMG_9135red
Vi delade in dom i små minibuketter för att sedan binda ihop dom till en stor krans. Gick väl lite sådär, nästa år ska vi nog använda oss av ståltråd. Men med lite (mycket) tålamåd blev det två kransar tillslut!  
 
IMG_9142red
 
Linus kom hem från jobbet vid 16 och började skruva ihop grillen som vi också inhandlat kvällen innan. 
 
IMG_9136red
Medan började jag och Linnéa att piffa oss och till det behövs såklart musik! Så vi slog på en lite tveksam men ändå ok midsommarlista från spotify, lockade håret, drog några drag mascara på ögonfransarna, sjöng med i låtarna osv. 
 
IMG_9151red
Efter en stund var jag klar och såg ut såhär, hejhej👋🏼 
 
IMG_9157red
 Maten förberedes
 
IMG_9163red
 Grillmästaren Linus
 
IMG_9170red
 Medan vi väntade på att maten skulle bli klar så gosade jag lite med Molly
 
IMG_9186red
 
Sen kom Linnéa nummer 3 vid 19 och vi åt middag, alla var så hungriga så att ta kort på maten fanns inte på kartan, därför hoppar vi direkt till efterrätten, marängviss!
 
 
IMG_9177redMolly var också midsommarfin med en egen liten krans runt halsen<3
 
IMG_9191red
 Efter efterrätten spelade vi spelet Rackare, så himla roligt spel!
 
IMG_9205red
Det låter så tråkigt när man förklarar det men kortfattat så drar en av spelarna ett kort med en mening som saknar ett ord, sen ska de andra deltagarna med hjälp av sina kort med olika ord fylla i det tomma ordet i meningen så att den blir så rolig som möjligt. Roligast vinner den omgången. Och så kör man så tills man tröttnar typ.
 
IMG_9199red
Vilket vi ungefär aldrig gjorde. Vi skrattade oss dubbelvikta och spelade oavbrutet tills det blev dags att springa över till grannen vilket är Hanna och Felix för lite häng hemma hos dom och ett gäng. Där blev det lite mer spel och häng innan gäspningarna blev allt för täta och vi tackade för oss
 
IMG_9207
Jag och Linnéa nummer 3 vikande hejdå till Linus och Linnéa och började vandra hemmåt. Men stannade och kollade på denna underbara himmel över nydalasjön en stund. Titta bara. Helt oredigerad bild detta för den gör sig helt och mest rättvisa då. Sen sov Linnéa över hos mig och det var lite som i Stockholm igen <3 och det var den braiga midsommaren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0