V. 24

 
Något jag gjorde den här veckan som var planerat: Kom tillbaka till Umeå lite på riktigt i söndags efter att ha spenderat en vecka i Skellefteå just efter examen så hade en lång Att Göra-lista då jag kom hem. Har bockat av det mesta. Annars så i onsdags låg jag och solade på Mimmies bakgård med henne, Camilla och Nelly, åt vattenmelon, påminde varandra om att dricka vatten och pratade om livets pirr och ångestmoment. Sedan på kvällen gick vi på kulturbageriet för att käka middag som sedan övergick till heartbeats på Gotthards. Cyklade hem utan jacka efter kl 00 och frös inte ens. Sommar <3. Annat planerat jag gjort denna vecka var att fota My och jobbat på lite grafiskt material till mammas företag. 
 
 
Som inte var planerat innan veckan: Linnea smsade "jag tänkte sätta mig någonstans vid Nydala och sola, äta melon och läsa. Vill du hänga med?" "jaa!" svarade jag, så det gjorde vi. Åt även lunch med henne och lillebror i fredags i rådhusparken och köpte mig en prickig klänning som nog ska få agera midsommarklänning. Men det kanske mest spontana var nog att jag köpte en biljett till Håkan Hellström, drack bubbel i en liten lägenhet med många personer jag tycker om, stod i kö i spöregn och skreksjöng och dansade till honom i lördags, mycket värt! 
 
 
Och något nytt jag gjorde: Har upptäckt sojanuggets, herremin, gör er själva en tjänst och spring på ica nu, köp nuggets från hälsans kök, spring hem igen, stek, ät, njut. 
 
Godaste maten jag lagade: Förutom dessa sojanuggets så har jag även lagat en mycket god laxsoppa (recept: stek en lök och vitlök, häll på 1 liter vatten, 1 fiskböljong, hacka morötter och zuccini i lagom stora bitar och låt koka upp, skär upp laxen i tärningar he ner i soppan, ner med 2 dl grädde, 3 lagerblad, låt koka ett tag, rör ner färskost med smak vitlök och örter. Smaka av med salt och peppar. Klart, Varsågod!) 
 
Veckans känsla: Upp och ner. Ner då det från och med nu kommer plinga mycket mindre i min telefon och upp för att jag har gjort allt fint ovan och varit med himla fina personer.  
 
Veckans betyg: Ändå en 4/5. Det är fint när det bra kan ta över det dumma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0