15 November

Igår var internationella diabetesdagen och för första gången sändes även Diabetesgalan. Igår var en helt vanlig men väldigt ovanlig dag för mig. Vanlig för att jag ändå tänker diabetes 24/7 men ovanlig för jag fick prata om det i olika medier. Den började såhär:
 
 
Jag hade fått frågan av P4 västerbotten om jag ville vara med en sväng i morgonprogrammet och prata om hur det är att leva med diabetes idag och vilka fördomar en möts av. "Allt för att minska okunskapen i samhället kring sjukdomen!" svarade jag! Så kl 07.00 befann jag mig på Svergies radio här i Umeå och drack kaffe och pratade en liten stund om det. Vill man lyssna i efterhand så finns det här!
 
Nu mer till den vanliga delen av dagen. Ungefär kl 8 befann jag mig sedan på skolan i ett grupprum tillsammans med Nelly fram till kl 16. Det börjar märkas nu i skolan att det är sluttampen inför jul, sådär som det alltid blir, supermycket på en och samma gång. Vi tog dock såklart paus och carpade solen pga det är ett måste då den väl hälsar på!
 
Där emellan fick jag även göra en intervju med SVT för en artikel på webben, här kan ni läsa den! Tycker det är så himla på tiden att diabetes får tar mer plats i media och uppmärksammas så att kunskapen ökar för sjukdomen hos allmänheten. Och då kanske en själv vågar prata mer om det om det blir mindre stigmatiserat. 
 
På kvällen var det som sagt Diabetesgalan och Nelly, Natta och Mimmie kom hit för att äta middag och se galan tillsammans. Tänk vilka fina vänner jag har som tycker det känns viktigt att se galan med mig <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0