17 mars

 
Några saker just nu som gör mig glad:
 
Det börjar lukta VÅR ute, det är något med då solen börjar komma fram här i veckorna 10-14 som gör att det luktar sportlov och påsklov ute och när solen stutsar mot snön som får det att osa av hopp om att den efterlängtade våren faktiskt är på intåg. Till råga på det så satt jag och Linnea ute i solen i minst en timme och åt glass och solen VÄRMDE. De ni.  
 
Linnea Henrikssons nya album går på repeat här hemma. Om det är för att låtarna har börjat tala med mig på ett sätt de inte gjorde för 4 månader sen då det kom ut, eller om det är för att jag ska se henne på Umeå Open om en månad, är svårt att svara på. BRA är det iallafall
 
På grafisk design kursen håller vi just nu på att göra musikvideos vilket känns så kul. Bildbevis ovan på vad vi hålller på med nu. Ska bli så spännande att se om vi får ihop videon till det som vi har som vision i våra huvuden.
 
I Torsdags var jag pch Nelly superspontana och gick på opera, närmare bestämt Orfeo & Euridice. Två vänner är med i föreställnignen vilket gjorde det extra kul att gå på. Såhär står det om handling: Orfeo & Euridice handlar om en kärleksrelation mellan två kvinnor som genomlever sin passion – med alla dess utmaningar. En magisk operaföreställning för alla som någon gång älskat eller längtat efter att förstå kärleken. Och den var så häftig och mäktig och fin. Har aldrig varit på opera tidigare men är en grej som står på min bucket list så kul att få checka av den. 
 
Bokklubben är nog något av det bästa påhitten jag fått. Tycker vi är ett så fint gäng som samlas en gång i månaden och pratar böcker och life. Ibland träffas vi oftare över någon middag och pratar då återigen om life och annat härligt. 
 
Idag får jag finbesök i några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0